Положення про моніторинг якості освітнього процесу в Криворізькій загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів №68
ЗАТВЕРДЖЕНО
Протокол №2 від 17.12.2009
засіданя методичної ради
КЗШ І – ІІІ ступенів №68
Положення
про моніторинг якості освітнього процесу
в Криворізькій загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів №68
1.Загальні положення
1.1. Дане Положення регламентує порядок, процедуру і форми проведення контролю за якістю навчально-виховного процесу на рівні навчального закладу у вигляді моніторингових досліджень.
1.2. Нормативною базою моніторингу якості освітнього процесу в закладі є:
Конституція України, Закон України «Про освіту», Закон України «Про загальну середню освіту», Указ Президента України від 20.03.2008р. №244/2008 «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні», «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти» 04.07.2005р. №1013, накази МОН, Статут КЗШ № 68, Програма розвитку закладу.Дане Положення спрямоване на підвищення якості освіти, активізацію та удосконалення діяльності закладу.
1.3. Внутрішньошкільний моніторинг передбачає збирання (первинні дані), аналіз та оцінку якості освіти, зберігання (створення і ведення бази даних), прогнозування та розробку рекомендацій щодо корекційної роботи.
1.4. Моніторингові дослідження проводяться спеціальною групою аналітиків – моніторинговою групою, яка входить у структуру методичної ради школи.
1.5. Положення затверджується методичною радою школи.
1.6. Криворізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №68 у своїй діяльності керується чинним законодавством, нормативно-правовими документами з питань організації навчально-виховного процесу та даним Положенням.
1.7. Дане Положення поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу.
2. Мета моніторингу
2.1. Вивчення рівня ефективності роботи закладу, результатів організації навчально-виховної та науково-методичної роботи, а також раціональності педагогічних засобів та технологій.
2.2. Активізація діяльності педагогічного колективу щодо вивчення і впровадження інноваційних технологій.
3.Завдання моніторингу
3.1. Здійснення систематичного контролю за навчально-виховним процесом у школі.
3.2. Створення власної системи неперервного і тривалого спостереження, оцінювання стану навчального процесу.
3.3. Аналіз чинників впливу на результативність успішності, підтримка високої мотивації навчання.
3.4. Створення оптимальних соціально-психологічних умов для саморозвитку та самореалізації учнів і педагогів.
3.5. Прогнозування на підставі об’єктивних даних динаміки й тенденцій розвитку освітнього процесу в школі.
4.Предмет моніторингу
Предметом моніторингу є якість навчально-виховного процесу в школі.
5.Об’єкти моніторингу
Об’єктом моніторингу є система організації навчально-виховного процесу в школі, що включає кілька рівнів:
- учень;
- учитель;
- класний керівник;
- батьки і громадськість та ін.
6.Суб’єкти моніторингу
Суб’єктами моніторингу виступають:
моніторингова група;
адміністрація школи;
органи управління освітою (різних рівнів).
7.Форми та методи моніторингу
7.1. Основними формами моніторингу є:
- самооцінювання власної діяльності педагогами, учнями, адміністрацією;
- внутрішня оцінка діяльності адміністрацією, головами ШМК тощо;
- зовнішнє оцінювання діяльності органами управління освітою.
7.2. Методи моніторингу:
- метод спостереження;
- метод анкетування;
- метод ранжування;
- метод бесіди;
- метод соціометричного вибору.
8.Критерії моніторингу:
об’єктивність (створення рівних умов для всіх учасників навчально-виховного процесу);
систематичність (згідно алгоритму дій, етапів та в певній послідовності);
валідність (відповідність завдань змісту досліджуваного матеріалу, чіткість оцінювання, шляхи перевірки результатів);
надійність (повторний контроль іншими суб’єктами);
гуманізм (в умовах довіри, поваги до особистості).
9.Очікувані результати:
9.1. Отримання результатів стану навчально-виховного процесу в школі.
9.2. Покращення функцій управління освітнім процесом, накопичення даних для прийняття управлінських та тактичних рішень.
10.Підсумки моніторингу
10.1. Підсумки моніторингу підводяться двічі на рік (за результатами I семестру, навчального року).
10.2. Підсумки моніторингу узагальнюються у схемах, діаграмах, висвітлюються в аналітично-інформаційних матеріалах.
10.3. Дані моніторингу можуть використовуватись для обговорення на засіданнях предметних кафедр, нарадах при директорові, засіданнях методичної ради школи, педрадах.
10.4. За результатами моніторингу розробляються рекомендації, приймаються управлінські рішення щодо планування та корекції роботи.
11. Контроль за проведенням моніторингу здійснює навчальна частина.
12. Дане Положення може підлягати доповненню або змінам за рішенням методичної ради Криворізької загальноосвітньої школи.