Пояснювальна записка до тексту й перевірка моніторингової роботи 8 класу

Рейтинг користувача: 0 / 5

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Текст призначений для проведення моніторингової роботи з української мови у 8 класах загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Моніторингова робота визначає рівень знань, умінь інавичок учнів 8класу звивчених тем зукраїнської мови занавчання в І семестрі.

Кожен варіант підсумкової контрольної роботи складається із завдань трьох типів, які відрізняються заскладністю.

У завданнях першого типу (1–6), що відповідають початковому і середньому рівням навчальних досягнень учнів, необхідно зазначити лише одну правильну відповідь із чотирьох запропонованих, позначивши хрестиком ту літеру в таблиці, якій відповідає правильний варіант. За кожну правильну відповідь учень максимально отримує 1 бал.

Завдання другого типу (7)відповідає середньому і достатньому рівням навчальних досягнень і дозволяє перевірити не тільки теоретичні знання, а й практичні навички учнів; складається із двох компонентів:

           пунктуаційне оформлення речення, синтаксичний розбір;

           визначення частин мови.

За правильне виконання завдань другого типу (7) учень може отримати 2 бали (по 1 балу за кожний компонент).

Відповідь на запитання другого типу учні оформлюють більш розширено. Завдання третього типу (8) відповідає достатньому і високому рівням навчальних досягнень учнів і є творчим. Учні мають написати твір-роздум на певну тему.

Написаний учнем твір-роздум має відображати сформованість програмових знань з української мови, уміння аргументовано доводити власну думку, розвиток самостійного і критичного мислення. Під час оцінювання слід ураховувати повноту розкриття теми; логічну послідовність викладу думок (наведення тези, аргументів, висновку); структурну цілісність та стильову єдність тексту; переконливість наведених аргументів в основній частині твору; точність, зрозумілість думки, адекватність її мовному оформленню; образне мислення.

Максимальна кількість балів за творче завдання — 4.

Пропонуємо таку модель оцінювання (в основному відповідає чотирьом рівням навчальних досягнень учнів: «4» — «10»–«12»; «3» — «7»–«9»; «2» — «4»–«6»; «1» — «1»–«3»).

Критерії оцінювання за мовленнєве оформлення

Орфографічна іпунктуаційна грамотність
(кількість помилок)

0–1

2–3

4–5

6ібільше

Лексична, граматична, стилістична грамотність (кількість помилок

1–2

3–4

5–6

7ібільше

Бали

«4»

«3»

«3»

«1»

Критерії оцінювання за зміст творчої роботи

Характеристика змісту виконаної роботи

Бали

Учень самостійно створює яскраве, оригінальне за думкою висловлювання, аналізує
різні погляди на проблему, розуміє причиново-наслідкові зв’язки між предметами та явищами, дотримується структури твору-роздуму (теза, докази та спроба логічного висновку). Робота відзначається багатством слововживання, граматичною правильністю

«4»

Учень створює послідовний, повний текст, аналізує різні погляди на проблему, дотримується структури твору-роздуму, добирає аргументи на користь тієї чи іншої позиції, робить узагальнення. Але припускається окремих недоліків (здебільшого відсутність особистісної позиції, належної аргументації)

«3»

Робота в цілому є завершеною, тема значною мірою розкрита, але мають місце недоліки: поверхове висвітлення теми, відсутність самостійних суджень, переконливих аргументів, порушення послідовності викладу думок; не завжди є вдалим добір слів

«2»

Висловлювання не є завершеним текстом, порушено логічність і послідовність викладу думок, не розрізнено основну і другорядну інформацію; бідність і одноманітність лексичної і граматичної будови

«1»

За творчу роботу виставляється одна оцінка. До балу за змістовий компонент додає-ться бал за мовленнєве оформлення, і ця сумма ділиться на два.

           Орфографічні та пунктуаційні помилки обраховують разом і оцінюють однаково.

           Лексичні, граматичні, стилістичні помилки обраховують разом і оцінюють однаково.

           Помилки в слові, яке повторюється кілька разів, вважають однією помилкою.

           Помилки на те саме правило, але в різних словах та різних реченнях вважають різними помилками.

           Орфографічні та пунктуаційні помилки на правила, вивчення яких не передбачено для 8 класу за шкільною програмою, виправляють, але не враховують.

Творче завдання має бути оформлено охайно. Учні можуть на чернетці скласти план твору-роздуму, але не переносити його в зошит для підсумкової контрольної роботи. За наявності великої кількості виправлень оцінка знижується на один бал.

Учитель має право на свій розсуд внести певні корективи до змісту завдань, замінивши деякі завдання.

Усі потрібні додаткові записи учні нотують у чернетці, яку не здають після завершення контрольної роботи.

На проведення підсумкової контрольної роботи відводиться 1 урок (45 хвилин). На початку підсумкової контрольної роботи у 8 класі рекомендовано відвести певний час на коментар учителя щодо заповнення таблиць-відповідей, оформлення роботи, розподілу часу на виконання завдань різного типу.

Максимальна кількість балів за правильно виконану контрольну роботу — 12.

Система нарахування балів за правильно виконані завдання є такою.

Номер завдання

1

2

3

4

5

6

7

8

Усього

Максимальна кількість балів

1

1

1

1

1

1

2

4

12

 

Друк