Germany | Finland | Saint Petersburg | Drive

Як прищепити дітям соціальні навички

На додаток до академічних предметів, таких як природничі науки, математика та мови, соціальні навички є однією з найбільш важливих систем навичок, які набуваються дитиною через поступове усвідомлення у процесі спілкування з однолітками й дорослими.

Діти осягають науку соціальної взаємодії з однолітками усередині класу та за його межами, а також з такими авторитетними людьми, як учителі, батьки та інші дорослі. Цей процес має складну енергетичну динаміку навіть у ранньому віці, яка зберігається протягом усіх шкільних років і переходить у доросле життя на робочі місця.

Наступні три вправи складені на основі класичної книги про самовдосконалення Дейла Карнегі «Як завойовувати друзів і впливати на людей». Ця книга визнана однією із кращих, коли-небудь написаних про соціальну взаємодію.

Завдання № 1. Не скаржитися протягом двох тижнів

Принцип: не критикувати, не засуджувати, не скаржитись

Це завдання здатне суттєво змінити життя ваших дітей у кращий бік. Скаржитись – погана звичка, якої можна позбутись. Є істина, в якій мовиться: ми бачимо те, що прагнемо побачити.

Звикаючи скаржитись, ми вказуємо на негативні моменти й виводимо їх на передній план нашої уваги, а також звертаємо на них увагу людей, які нас оточують. Якщо діти зможуть позбутися цієї поганої звички, вони не стануть жертвою й почнуть звертати увагу на більш позитивні аспекти свого життя, що приведе їх до більш вдячного ставлення до нього.

Мета завдання полягає в тому, щоб ні на що не скаржитися протягом двох тижнів

  • Крок 1: виготовте для своєї дитини власний браслет «Без скарг». Його дизайн може виглядати як завгодно.
  • Крок 2: нехай дитина вдягне браслет на одне зі своїх зап'ясть і носить його (не знімаючи) протягом двох тижнів.
  • Крок 3: якщо вона скаржиться, то повинна зняти браслет зі свого зап'ястя й перемістити його на іншу руку. Після того як дитина це зробить, вона повинна почати відлік часу спочатку.

Мета полягає в тому, щоби тримати браслет на одному й тому ж зап'ясті протягом двох тижнів поспіль. При цьому скаргою можуть вважатись: Негативне емоційно забарвлене спостереження ситуації або людини. Ниття із приводу ситуації або людини.

Завдання № 2. Розмовляйте про те, що цікаво іншим

Принцип: спілкування з точки зору інтересів іншої людини

Це завдання призначене для того, щоб прищепити дітям непідробний інтерес до інших людей. Це діє, як криголам, який ламає кригу людських відносин. Занадто багато людей у світі розмовляють з точки зору «А що мені до цього?», а потім дивуються, чому ніхто не хоче їм допомогти. Коли діти навчаться демонструвати, що вони дійсно піклуються про те, що цікаво іншим людям, то оволодіють фундаментальною навичкою, яка буде допомагати їм усе життя, незалежно від того, який шлях вони оберуть для себе в подальшому.

  • Крок 1: запросіть у гості до вашої дитини 1–2 дітей. Запропонуйте їм взяти олівець або ручку й аркуш паперу.
  • Крок 2: попросіть дітей пограти в детективів і з'ясувати, що дійсно цікавить їх партнерів по грі.
  • Крок 3: через 5–10 хвилин відпустіть дітей з-за столу й попросіть їх знайти інформацію на теми, в яких найбільше зацікавлені їхні партнери.
  • Крок 4: через 10–15 хвилин досліджень поверніть дітей за стіл, і нехай вони розмовляють вже зі знанням справи про те, що цікаво їх партнерам. Дозвольте їм краще пізнати один одного та знайти спільні інтереси.

Ця вправа є потужним засобом для дітей, яке дозволяє зрозуміти, що за допомогою невеликих зусиль вони можуть побудувати відносини просто тому, що знайшли час, щоб дізнатися, чим цікавляться інші.

Завдання № 3. Називайте людей на ім'я протягом тижня

Принцип: пам'ятайте, що ім'я людини є для неї найсолодшими й найважливішими звуками будь-якою мовою

 Занадто часто в розмовах ми звертаємось до інших, використовуючи такі теплі вислови, як «друже», «подруго» або «люба», але майже не використовуємо їх імена, у той час як вони дійсно можуть нести теплоту, адже існує особлива теплота, яку відчуває кожен з нас, коли ми чуємо власне ім'я. Імена несуть у собі персональну складову, і їх використання є вагомою соціальною навичкою, яку необхідно мати у своєму арсеналі.

  • Крок 1: скажіть дітям, що протягом тижня, коли вони будуть залучатись у нову розмову з іншою людиною, то повинні будуть починати її з першочергового використання імені співрозмовника.
  • Крок 2: попросіть дітей не тільки використовувати імена при спілкуванні зі своїми однолітками, а й вступати в розмову з іншими людьми, яких вони знають.
  • Крок 3: попросіть їх відслідковувати (1) імена й (2) те, скільки разів вони використовують кожне ім'я.

Ця весела вправа, яка може здатись навіть безглуздою, є чудовим способом отримати пам'ятний урок. Попросіть дітей використовувати імена завжди, коли вони розмовляють з людьми. Це спосіб показати, що вони поважають своїх співрозмовників і визнають їх як особистостей.

Висновки

У той час як соціальні навички надзвичайно важливі в сучасному світі, вони часто не входять у навчальні плани шкіл. Тому батькам доводиться придумувати свої власні творчі способи, щоб допомогти своїм дітям успішно набути їх і не пускати розвиток ситуації на самоплив.Ефективне спілкування є однією з найбільш важливих навичок і чинників для успішної кар'єри та взаємин. Наведені три завдання будуть чудовим способом прищепити дітям хороші соціальні навички у веселій і безтурботній манері.