Педагогічна рада школи як форма вдосконалення професійної компетентності вчителя
Педагогічна рада (далі – педрада) – вищий колегіальний орган управління, який реалізує вияв громадської думки педагогічного колективу.
Педрада – найважливіша і найбільш демократична форма роботи учительського колективу з метою розв’язання навчальних проблем, удосконалення навчально-виховного процесу й підвищення професійної майстерності педагогів.
Якщо представити педраду як системо утворюючий чинник розвитку закладу, тобто бачити в ній важливий засіб управління цілісним навчально-виховним процесом, то можна говорити протехнологію управління розвитком школи за допомогою системи педагогічних рад. Отже, оновлення змісту освіти слід починати з перегляду підходів до проведення засідань педради.
Технологія сучасної педради передбачає зміну стратегії управління педпроцесом таким чином, щоб учитель із «незаперечного авторитету» став уважним і зацікавленим співрозмовником і співучасником процесу пізнання.
Функції педради. Сучасна педрада є поліфункціональною. Г.Селевко пропонує наступну класифікацію функцій:
- Управлінська (адміністративна) функція. Поділяється на підфункції: законодавчі; наради; узагальнено-діагностичні; планово-прогностичні; експертно-контролюючі; корекційні.
- Методична, яка передбачає інформаційний, узагальнено-аналітичний, розвивальний, навчальний та активізуючий напрями.
- Виховна, поділяється на підфункції: індивідуально-формуюча; колективно-формуюча; мотиваційно-цільова; світоглядно-ідеологічна; організаційно-виховна.
- Соціально-педагогічна функція полягає в комунікації, координації та інтеграції зусиль, захисті дитячих та вчительських колективів, дотримання правових норм.
Детальніше