Germany | Finland | Saint Petersburg | Drive

Шкільний музей

 

Сучасна освіта знаходиться у постійному інноваційному пошуку, прагне прогресивних змін. Але творити майбутнє неможливо, не знаючи або забуваючи свою історію становлення та розвитку. "Хто не знає свого минулого, той не вартий майбутнього," – стверджує М.Рильський.

 

 

Криворізька загальноосвітня школа № 68 існує понад 20 років. Бажання більше дізнатися про життя й працю вчителів і вихованців, мати цілісне уявлення про історію школи, наштовхнуло актив ( що складається з учителів, учнів, батьків), на думку про створення в школі музею, який стане оберегом історико-культурної спадщини та органічно поєднає завдання освіти й виховання молоді.

 

 

Урочисте відкриття музею відбулося 24.05.07 року. На це свято прибуло багато гостей. Серед них випускники школи, вчителі, представники державних установ, батьки, учні школи. Втілити цей проект нам допомагали депутат Криворізької міської ради Фортуна О.В. і голова батьківського комітету школи Фортуна В.О. Естетичним оформленням інтер’єру музею займався Член спілки художників України – Радченко Юрій Трохимович.

 

 

На початку роботи музею було сформовано творчу групу, раду музею, яка розпочала працювати над створенням експозиції. На першому етапі головним завданням було створення пошукових загонів, донесення конкретних завдань кожному загонові й підготовка матеріалів. Особливого значення для складання набору попередніх фактів набули усні спогади педагогів і випускників школи.

 

 

Було зібрано чимало цікавих пам’яток: документів, фото, підручників, нагород тощо. Пошуковою роботою захопилися учительський і учнівський колективи школи, випускники різних років, котрі долучилися до дослідження історії своєї школи. Керівником Музею історії школи є Дрезнель Валентина Федорівна вчитель історії.

 

 

Відкриття музею стало новим етапом у пошуковій роботі вчителів і учнів. Сьогодні Музей історії школи налічує більше як восьмисот експонатів, серед яких більшість фото, які відображають миттєвості шкільного життя, унікальні підручники тощо. Музей історії школи використовується як діючий кабінет, де проводяться тематичні екскурсії та виховні заходи. Матеріали музею активно використовуються в навчально-виховному процесі.

 

 

На сьогодні музей має 10 експозиційних розділів:

  • Початок 1986-1989
  • Ми – українці 1990- 1994
  • Пошук, відкриття, перспективи 1995-2003
  • Школа розвитку 2004
  • Підтримка на шляху пошуків.
  • Шкільний зорепад.
  • Щаслива мить – зупинись.
  • А молодість хвилює і кипить.
  • Ми відповідаємо за майбутнє світу.
  • Кожен крок – як відкриття, як одкровення, як безцінний дар.
 

 

Музей, музейна експозиція, де здійснюється органічне поєднання завдань освіти і виховання, володіють могутніми засобами емоційно-інформаційного й естетичного впливу – реліквіями матеріальної та духовної культури. Енергетика предметного пласту історико-культурної спадщини безпосередньо впливає на відвідувача, проходить через його «жар серця» та «холод розуму» і є альтернативною інформацією монополії слова в спілкуванні з учнівською аудиторією.

Відомий педагог С.Б.Єлканов писав: «Вогонь розпалюється вогнем, особистість формується особистістю».