Germany | Finland | Saint Petersburg | Drive

Закон «Про освіту» розширює інклюзивну освіту

Новий Закон «Про освіту» несе в собі значне розширення інклюзивної освіти, але ми маємо й значні виклики щодо цього. Про це заявила міністр освіти Лілія Гриневич під час круглого столу «Діти – провідники змін».

«Мало створити матеріальні можливості для інклюзивної освіти. Архітектурна доступність – далеко не єдиний показник, необхідний для інклюзії. Потрібно, щоб людей з особливими потребами почали розуміти, навчилися ставитися до них з повагою. І, найголовніше, щоб вчителі знали, як працювати з такими дітьми. Тому зараз нам дуже важливо в підготовку всіх наших шкільних вчителів включити блок щодо роботи з дітьми з особливими потребами. Інший виклик – навчити школярів ставитися з повагою до гідності один одного, незалежно від того, має дитина особливі освітні потреби чи ні», – зазначила міністр.

За її словами у бюджеті 2016 року на розвиток інклюзивної освіти було закладено цільову субвенцію у розмірі понад 209 млн грн. У проекті бюджету 2018 року, що був представлений напередодні, 15 вересня, передбачається, що цільова субвенція зросте та складатиме більш як 504 млн грн.

У круглому столі участь також взяли представники молоді з особливими потребами, які пройшли через інтернатну систему. Зокрема, вони розповіли про нерівний доступ дітей з особливими потребами до освіти в Україні, низькі шанси на вступ до професійних та вищих навчальних закладів, що надає інтернатна система.

Джерело: http://osvita.ua

Підвищення кваліфікації вчителів: коментар МОН

Новий закон «Про освіту» пропонує фундаментально новий підхід до розвитку вчителя та його педагогічної свободи. Про це йдеться у коментарі Міносвіти щодо деяких нововведень, передбачених ухваленим законом.

Зокрема, закон формулює такі нові засади підвищення кваліфікації вчителів:

  • - загальна кількість годин на підвищення кваліфікації упродовж 5 років буде не менше 150 годин. При цьому вчитель має самостійно вирішити, яку кількість годин з цього обсягу він використовуватиме для навчання щорічно;
  • - педагог сам вирішує, де підвищувати кваліфікацію;
  • - держава з коштів спеціальної освітньої субвенції, а також місцеві органи оплачують підвищення кваліфікації для вчителів, навіть якщо педагоги обирають платні курси.

Закон також стимулює педагогів оволодівати новими методиками навчання через зовнішню незалежну сертифікацію. Вчителі, які її пройшли, отримають додаткову надбавку до заробітної плати – 20%.

У Профспілці наголошують: зарплата освітян — не зменшується

ЦК Профспілки працівників освіти і науки України інформує щодо застосування постанови Кабінету Міністрів України«Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів» від 09.12.2015 № 1013 (далі — Постанова № 1013). Постановою № 1013 з 1 грудня 2015 рокупідвищено розміри посадових окладів та ставок заробітної плати працівників бюджетних установ, зокрема галузі освіти, упорядковано структуру їхньої заробітної плати. Згідно з постановою підвищення посадових окладів та ставок заробітної плати відбулося, зокрема за рахунок виплат, пов’язаних з індексацією заробітної плати, відповідно до збільшення розміру посадового окладу працівника 1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з 1012 гривень до 1113 грн. та у межах затверджених у кошторисах видатків на оплату праці. Працівникам, посади яких віднесено до 1, 2 та 3 тарифних розрядів ЄТС, посадові оклади залишено на рівні 1378, 1383, 1393 грн. відповідно.

На підвищення розмірів посадових окладів та ставок заробітної плати та перегляд розмірів надбавок, доплат, премій мали бути спрямовані всі виплати, пов’язані з сумою індексації, яка склалась у грудні 2015 року, з тим, щоб розмір підвищення всіх складових заробітної плати у сумарному виразі для кожного працівника у грудні 2015 року перевищив суму індексації, яку йому повинні були виплатити у грудні 2015 року.

Детальніше

ПРОФСПІЛКИ ПІКЕТУВАЛИ КАБМІН

статья 23 червня 2015 року профспілки вдруге вийшли під стіни Кабінету міністрів на протестну акцію на підтримку вимог профспілок у колективному трудовому спорі з Урядом і роботодавцями.
Серед пікетуючих були представники профспілки працівників освіти, охорони здоров’я, агропромислового комплексу, соціальної сфери, Пенсійного фонду, Академії наук України. шахтарі, залізничники.
Профспілки виступили проти підвищення ціни на газ і тарифів на комунальні послуги, «безстрокової шокової терапії», яку проводить Уряд, скорочення робочих місць, безконтрольної інфляції, підвищення цін на продукти першої необхідності, медикаменти в умовах падіння реальних доходів населення тощо.

Детальніше

Профспілка проти незаконного скорочення працівників бюджетних установ

Профспілка проти незаконного скорочення працівників бюджетних установЦК Профспілки працівників освіти і науки України звернувся до Голови Комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Міністра освіти і науки України з приводу недопущення реалізації незаконного завдання, засвідченого в протоколі селекторної наради Прем’єр-міністра України від 14 січня 2015 р. № 913/0/1-15, яким зобов’язано голів обласних та Київської міської держадміністрацій вжити заходів для скорочення на 3 % працівників бюджетних установ.

Відповідно до законодавства в галузі освіти фінансово-господарська діяльність загальноосвітніх, позашкільних, дошкільних навчальних закладів здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетного кодексу України та інших нормативно-правових актів.

Протокол селекторної наради не є нормативно-правовим актом.

Тому Профспілка вважає передбачене в ньому завдання про вжиття державними адміністраціями заходів для скорочення на 3% працівників бюджетних установ протизаконним та таким, що призведе до порушення трудових прав працівників навчальних закладів та установ освіти.

Cоціальний захист працівників, призваних на військову службу у зв’язку з мобілізацією

Соціальний захист працівників, призваних на військову службу у зв’язку з мобілізацієюЗахист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України відповідно до статті 65 Конституції України та статті 1 Закону України «Про військовий обов'язок і військову службу» є конституційним обов'язком громадян України.
Військовий обов'язок включає, зокрема, прийняття на військову службу в добровільному порядку (за контрактом), призов на військову службу, проходження служби у військовому резерві.
Призов військовозобов'язаних та резервістів на військову службу у зв'язку з мобілізацією проводиться в порядку, визначеному Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
Згідно зі статтею 22 цього Закону військовозобов'язані зобов'язані з'являтися за викликом до військових комісаріатів для постановки на військовий облік та визначення призначення на воєнний час.
Під час мобілізації громадяни зобов'язані з'явитися на збірні пункти у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних посвідченнях, повістках або розпорядженнях військових комісарів).
Громадянам, які перебувають на військовому обліку, з моменту оголошення мобілізації забороняється зміна місця проживання без дозволу уповноваженої посадової особи.

Відповідно до статті 23 Закону не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов'язані:

  • заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
  • визнані відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров'я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);
  • чоловіки, на утриманні яких перебувають п'ять і більше дітей віком до 16 років (такі чоловіки можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди тільки за місцем проживання);
  • жінки, на утриманні яких перебувають діти віком до 16 років (такі жінки можуть бути призвані на військову службу в разі їх згоди і тільки за місцем проживання);
  • зайняті постійним доглядом за особами, що його потребують, відповідно до законодавства України, в разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;
  • народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
  • інші військовозобов'язані або окремі категорії громадян у передбачених законами випадках.

Детальніше

Всеукраїнські профспілки бюджетної сфери провели робочу нараду

Всеукраїнські профспілки бюджетної сфери провели робочу нарадуЗ метою напрацювання спільної позиції з низки проблемних питань 9 квітня 2014 року відбулася робоча нарада представників ФПУ та всеукраїнських профспілок бюджетної сфери.
Профспілки переконані, що країна зможе подолати нинішні фінансово-економічні труднощі. Тому саме перспективи розвитку оплати праці у бюджетних галузях зумовило живий інтерес та активну дискусію навколо проекту Концепції реформування оплати праці, розгляд якого заплановано на найближчій Президії ФПУ.
Учасники зустрічі обговорювали можливі інноваційні підходи до оплати праці, зокрема у бюджетній сфері та бачення профспілкових пропозиції до нової Генеральної угоди.
Враховуючи, що у відповідь на звернення ФПУ Мінсоцполітики України висловило готовність розпочати консультації щодо конкретних розмірів посадового окладу працівника I тарифного розряду ЄТС у 2015 рік (лист від 26.03.14 № 2725/0/14-14/18), учасники наради обговорили свою позицію щодо розміру базового тарифного розряду ЄТС з урахуванням поточної ситуації в країні.
Також під час зустрічі було обговорено зауваження до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо удосконалення окремих положень соціальної політики)» (реєстр. № 4648 від 07.04.2014) та можливі солідарні дії профспілок.
За результатами наради було прийнято спільне рішення про щотижневе проведення таких зустрічей.
За матеріалами ФПУ

Профспілка категорично проти порушення трудових прав педагогів

Профспілка категорично проти порушення трудових прав педагогів!ЦК Профспілки працівників освіти і науки України ознайомився з проектом Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо удосконалення окремих положень соціальної політики)», що розроблений Кабінетом Міністрів України, і висловлює рішучий протест намірам звузити трудові права педагогічних та інших працівників навчальних закладів та установ освіти.
ЦК Профспілки працівників освіти і науки України спрямував лист до Виконуючого обов’язки Президента України, Голови Верховної Ради України Олександра Турчинова щодо недопущення прийняття змін до чинного законодавства, які порушують трудові та соціальні права освітян.
У листі, зокрема, наголошується, що є неприпустимим внесення змін до статті 25 Закону України «Про загальну середню освіту», за якими розміри доплат вчителям за класне керівництво, завідування кабінетами, перевірку зошитів коливаються в межах до 15, 20 чи до 25 відсотків.
Відповідна оплата має встановлюватися у фіксованому розмірі, як це відбувалося впродовж багатьох десятиліть, що узаконено чинною редакцією статті 25 закону «Про загальну середню освіту».
Не можна допустити внесення змін до Закону України «Про позашкільну освіту» стосовно запровадження плати за одержання учнями документа про позашкільну освіту, оскільки це звужує права громадян на безоплатне одержання освіти та не відповідає нормам основного освітянського закону «Про освіту».
Прийняття вказаних та інших запропонованих Кабінетом Міністрів України змін законів викличе різке погіршення матеріального становища працюючих, особливо в умовах підвищення цін та тарифів, спричинить глибоке невдоволення в освітянських трудових колективах, що може призвести до масових акцій протесту.
Наголошуємо, що освіта має підтримуватися будь-якою ціною, інакше реальною стає загроза існуванню суспільства і цілісності народу, зникне сенс існування держави.

Прес-служба Профспілки працівників освіти і науки України

Путівник «Правова допомога для освітян»

У путівнику «Правова допомога для освітян» пропонуємо Вашій увазі інформацію щодо інформацію про те, яким чином громадяни можуть отримати правову допомогу, порядок і умови звернення до органів влади, підприємств та установ, доступу до публічної інформації, захисту прав громадян органами прокуратури, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини.

Також у посібнику розкриті питання про судовий порядок захисту прав та інтересів, в тому числі у порядку цивільного та адміністративного провадження, виконання рішень судів, а також звернення до Європейського Суду з прав людини.

Видання підготовлено громадською організацією «Центр громадської адвокатури» в рамках проекту «Підвищення правової обізнаності педагогів через розробку комплекту брошур із захисту прав освітян «Поради освітянам з правових питань» за підтримки Освітньої програми Міжнародного фонду «Відродження».

Електронна версія доступна у додатку: http://www.cga.in.ua/index.php?itemid=1268