Germany | Finland | Saint Petersburg | Drive

В Україні будуть штрафувати за булінг

bul
Вперше у широких масах школярів термін "булінг" з'явився у 2012 році. Тоді Корпус Миру проводив навчальні табори та загалом тренінги для школярів. Учасникам розповідали про те, що з проблемою принижень у школі стикається багато учнів, але цьому можна протидіяти.  В 2018 році тема булінгу стала топовою для обговорення. У соціальних мережах навіть з'явився флеш-моб, який висвітлював як до теперішніх успішних дорослих людей ставилися у школі. Історії вражали. Для когось булінг завершувався на етапі "дразнилок", а хтось навіть потерпав від фізичних розправ. Міністерство освіти та науки розробило навіть курс для вчителів, який мав навчити, як виявляти проблему і боротися з нею. Відеолекції мали допомогти вчителям краще розуміти, коли жарти переходять у сферу цькування, залякування, коли дії інших можуть призвести до непередбачуваного фізичного тиску. Зверталися столичні активісти і до влади. Врешті-решт, в Україні будуть штрафувати за булінг. Під дію закону потрапляють батьки, учні та вчителі які скрили факт насильства над дитиною. Передбачено, що булінг - це насильство учасників навчального процесу щодо малолітньої або неповнолітньої особи. За це можна отримати штраф від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи від 20 до 40 годин.

ЛЮБІТЬ ЖИТТЯ!

Зміни своє ставлення до самого себе. Полюбіть себе. Луїза Хей пише: «Любити себе — це прекрасна пригода. Уявіть, як чудово було б уміти літати! Тож давайте полюбимо себе просто зараз, не зволікаючи». Вона пропонує десять сходинок на шляху любові до себе.

1. Перестати критикувати себе й інших. Це безглузде заняття, яке ніколи не веде до позитивного результату. Люди, котрі мають звичку займатися самокритикою, розвивають невпевненість у собі. Щоб прикрити невпевненість у собі, багато людей намагаються принизити слабшого, отруюють своє життя переїданням, алкоголем, наркотиками. Не критикуйте оточуючих, адже ті недоліки, які ми знаходимо в інших, це проекція тих рис, які ми засуджуємо в собі. Думати про іншу людину погано — одна з причин нашої обмеженості. Повторюйте твердження: «Я люблю і схвалюю себе в усьому».
2. Перестати залякувати себе. Похмурі думки можуть отруїти життя кому завгодно. До того ж думка матеріальна — якщо постійно жити в передчутті чогось поганого, воно неодмінно збудеться. Піймавши себе на поганих думках, стверджуйте: «Я є втіленням божественного і прекрасного у світі, і з цього моменту живу повним життям».
3. Бути добрим, м’яким, терплячим із самим собою. Часто ми хочемо мати всі блага терміново, просто зараз. Нетерпіння отруює життя, є проявом нашого небажання вчитися. Ми хочемо набути знання, не засвоївши уроку, не зробивши кроків для досягнення мети. На цьому шляху ми можемо робити помилки, які є насправді нашими помічниками. Не лайте себе за них. Зробіть паузу, проаналізуйте, що зроблено не так, і рухайтеся вперед.
4. Бути добрим до своєї свідомості. Не лайте себе за негативні думки. Перестаньте звинувачувати себе в поганому. Винесіть урок із минулого і рухайтеся вперед із вірою у свої сили. З цього моменту всі думки і висловлювання — тільки в позитивному ключі. Можна медитувати, уявляючи собі свої мрії як уже доконаний факт. Наприклад, ви мрієте відкрити власну справу. Під час медитації уявіть себе в ролі керівника своєї фірми не в майбутньому, а в теперішньому часі.
5. Навчитися хвалити себе. Почніть із малого. Скажіть собі, що ви прекрасні, повторюйте собі це якнайчастіше. Повіривши в це, ви помітите, що й оточуючі починають думати і казати про вас так само. Дозвольте собі приймати добро незалежно від того, заслуговуєте ви на нього, на вашу думку, чи ні.
6. Любити себе — отже, підтримувати себе. Звертайтеся по допомогу до друзів, дозволяйте їм допомагати вам, допомагайте їм самі. Прохання про допомогу — це не слабкість — це вияв сили.
7. Доглядайте за своїм тілом. Якщо ви хочете прожити довге і повноцінне життя, почніть піклуватися про себе вже зараз. Адже для цього нині є маса можливостей: басейни, фітнес-центри і багато іншого. Під час занять стверджуйте: «Я здоровий, щасливий, благополучний».
8. Займатися самоосвітою. Вчитися не пізно ніколи, якщо цього хочете ви самі чи необхідно для професійного і кар’єрного зростання.
9. Робота із дзеркалом. Це дуже важливо для тих, хто не може повірити в себе. Уранці підійдіть до дзеркала і скажіть собі: «Я люблю тебе». Якщо вдень сталася неприємність, підійдіть до дзеркала і скажіть: «І все ж таки я люблю тебе». Дивлячись у дзеркало, можна здійснити акт прощення, поговорити з іншими людьми, якщо ви боїтеся говорити з ними особисто. Спочатку робити це не просто, але згодом ви навчитеся.
10. Любіть себе просто зараз. Не чекайте, коли станете досконалими. Незадоволеність собою — це всього лише погана звичка. Навчившись любити себе, ви зможете полюбити і прийняти інших людей.                                  

Поради учням

Поради щодо УСНОЇ відповіді 

 1. Що означає питання, на яке я відповідаю? 

2. Головною думкою моєї відповіді є - ....
3. Ключовими поняттями, на які я спираюся в відповіді є - ... Я розумію логічні зв’язки між ними Причиною є -..., а наслідком є -... Метою є -..., а засобом її досягнення є - ... Головним є - ..., а другорядним є - ...
5. Якщо потрібно, можу пояснити значення (інтерпретувати, розтлумачити) кожне з них
6. Можу пояснити теорію наступним прикладом (прикладами)
7. Можу відповісти на запитання моїх однокласників

 Як готувати ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ?

1. Не відкладай на потім, виконуй завдання в той день, коли його задано
2. Наведи порядок на столі, підготуй належне приладдя
3. Вимкни телевізор, радіо та інші відволікаючі засоби
4. Склади план своєї роботи (з якого предмета почати, а яким закінчити)
5. Чергуй предмети фізико-математичного циклу з гуманітарними
6. Пам’ятай, що робиш завдання не для вчителів і батьків, а для себе!
7. Зранку швидко повтори
8. Якщо завдання тобі не вдається, сформулюй конкретні питання щодо теми для подальшого з’ясування їх з учителем або друзями

 Алгоритм ЧИТАННЯ ТЕКСТУ 

1. Виділіть (випишіть) нові для Вас поняття, терміни, закони, інформацію тощо.
2. Керуючись підручником, словником надайте інтерпретацію (тлумачення, пояснення) кожному з виділених нових термінів, понять, законів
3. Які з виділених термінів, понять, законів залишилися незрозумілими для Вас? Зверніться по допомогу до вчителя або призначеного ним помічника з числа учнів
4. Установіть логічні ланцюжки, певні взаємозв'язки, наслідки, способи досягнення результату причина і наслідок мета і засіб
5. Виділіть, на Ваш погляд, головну думку в даному тексті. Чому Вона для Вас є головною?
6. Для вирішення якої проблеми, ситуації тощо можна використовувати дану інформацію?

 Як вчити НАПАМ’ЯТЬ?

1. Прочитай і визнач головну думку тексту
2. Розділи текст на смислові частини
3. Вивчи першу частину
4. Вивчи другу частину
5. Повтори першу і другу частини разом
6. І так далі!

 Алгоритм РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧІ 

1. Про що йдеться в умові?
2. Визнач значення відомих величин: словесно числом, виразом чи рівнянням позначенням
3. Запиши запитання задачі через позначення
4. Перевір одиниці вимірювання
5. Якщо треба, зроби пояснюючий малюнок (схему)
6. Запиши задачу у вигляді рівняння через позначення
7. Підстав у рівняння замість позначень відповідні числа або вирази
8. Перевір відповідь. Якщо вона неправильна, пригадай чи переглянь розв’язання подібної задачі

 Як складати КОНСПЕКТ?

1. Прочитайте текст підручника
2. Запишіть у зошит тему конспекту
3. Визначте в тексті головний зміст, основні ідеї, поняття, закономірності, формули, тощо
4. Визначте взаємозв’язки (причина-наслідок, мета-засіб,
5. Основний зміст кожного значеннєвого компонента законспектуйте у вигляді кодованої інформації (скорочення, абревіатури, малюнки) після найменування теми в зошиті
6. Доцільно позначити на сторінці конспекту праві і ліві поля: ліворуч записувати назви розділів, параграфів, номери сторінок, самостійно сформульовані основні проблеми, а праворуч – свої висновки і коментарі, посилання на інші наявні у вас матеріали
7. Найважливіші положення (визначення, докази, висновки) записуйте у вигляді цитат
8. Корисно мати під рукою маркери або ручки різних кольорів, щоб відмічати ними найважливіші для вас елементи конспекту
9. Прочитайте ще раз текст і перевірте повноту виписаних ідей
Грамотно складений конспект повинен задовольняти наступним вимогам: правильне передавання основного змісту тексту, виокремлення головних думок
логічний зв’язок виписаних думок, структурованість
ясність
стислість
інформація про джерело тексту
наявність вільного місця для доповнення написаного новими думками

 Як писати РЕФЕРАТ? 

1. Тема реферату повинна бути правильно сформульованою: Назва має відбивати зміст У назві мають бути чітко визначені рамки розгляду теми
2. Титульний аркуш має вигляд Вгорі, посередині – назва навчального закладу В центрі – тема реферату Нижче теми праворуч – ПІБ учня, клас, ПІБ керівника Внизу, посередині – місто і рік написання
3. Зміст реферату складається з 4-х частин: вступу, основної частини, висновку, списку літератури
4. Вступ - містить коротке обгрунтування актуальності теми реферату, з його об’єктивною складністю для вивчення, а також у зв’язку з численними теоріями і суперечками
5. Основна частина Містить матеріал, відібраний для розгляду проблеми, розподілений за параграфами Розкриває методи, використані для доказу результатів Містить особисту думку учня та сформульовані самостійні висновки, які спираються на наведені факти
6. Висновок Формулює висновки за параграфами, котрі випливають з основної частини, осмислення основної частини реферату Звертає увагу на виконання поставлених у Вступі завдань і мети
7. Список літератури Джерела перелічують за алфавітом Обов’язково вказують автора, назву, місце видання, назву видавництва і рік видання У разі необхідності до реферату оформлюється додаток (документи, ілюстрації, таблиці, схеми тощо)

(матеріал додано з  www.bw-school.com.ua/ukr/students)

Поради психолога по підготовці до ДПА

3AmaGsmpXD4Як краще підготуватися до іспитів

1. Приберіть усе зай­ве і те, що відволікає вашу увагу від безпосе­редньої мети – підготов­ки до іспиту. Заховайте від себе книжки, диски, те­лепрограму, відключить телефон. Суворо скажіть собі: з 9-ої до 12-ої дня я повинен вивчити стільки-то.

2. Почніть вчити з важких, незрозумілих тем, а легкі залишайте під кінець. 
Якщо складну тему відкладати на потім, вона висітиме, як дамоклів меч, не даючи вам спокою. В результаті якість запам’ятовування тем, які дають­ся складно, різко знижуєть­ся, якщо не зводиться до нуля. Виникає це тому, що ви намагаєтесь відкласти нерадісний момент.

3. Справжня мати на­вчання – не повторювання, а використання.
Не тримайте знання в собі, як в сейфі. Поділіться ними з дзеркалом, улюбленим собакою, батьками чи друзями. Можете час від часу робити репетицію іспиту: зробіть невеликі картки з номерами білетів, витягайте їх і відповідай­те. Відповідайте вдумливо і серйозно, бо добра репе­тиція, – запорука успіш­ної вистави.

4. Запам’ятовувати матеріал треба осмисле­но, а не механічно. 
Не зубріть – це довго і дає ус­кладнення: варто пере­хвилюватися, забути хоч одне слово, як текст, вив­чений таким способом, зітреться. Краще двічі прочитаний та переказа­ний, ніж п’ять разів прочи­таний без переказу. Вста­новіть  логічну послідовність. Розбийте мате­ріал на смислові частини та знайдіть в кожній ключову фразу.

5.  Чергуйте розумо­ву діяльність з фізич­ною. 
Не доводьте себе до повного знесилення й упа­ду сил пізнанням науки. Не забувайте, що відпочи­нок теж необхідний. Не за­боронена корисна праця на благо сім’ї: помийте підлогу, сходіть до мага­зину.

6.  Почніть вчити матеріал зранку,  поки «свіжа» голова. 
Займа­тися в останню ніч чи добре виспатися – справа індивідуальна. Але, як відомо, перед смертю не надихаєшся, а у людини, яка виспалась, голова працює краще, ніж у того, хто не виспався.

На іспиті

1. Ніхто не має сумніву, що ви до­бре знаєте всі напрямки сучасної моди, але більшість викладачів люди консервативні. Тому всі ультрасучасні речі та екстравагантне вбрання краще зберегти для інших випадків, а для іспи­ту вибрати щось відповідно до ситуації. Бажано, щоб у вашому одязі переважа­ли теплі відтінки: рожеві, оранжеві, жовті, жовто-зелені. Це налаштовує на доброзичливе ставлення.

2. Викладач зовсім не бажає вашої крові. 
Намагайтесь навіяти собі те, що викладачі зовсім не хочуть нікого «загрузити». Більшість із них у шкільні та студентські роки теж хвилювалися, скла­даючи іспити. І в них трусилися руки, коли вони тягли білет, калатало серце і перехоплювало подих при відповіді.

3. Від усмішки стане всім світліше! 
Тому посміхайтесь щиро і від усієї душі, і тоді перший контакт з викладачем буде добрим. Відповідаючи, намагайтесь ди­витися не з-під лоба на викладача, а відкрито.

4. Якщо вам ставлять запитання, це не значить, що вас хочуть «загрузити».
Як правило, ці запитання уточнювальні й у них уже є відповідь, або її ча­стина. Тому геть сумніви і хвилювання. Зробіть глибокий повільний вдих і видих. Не поспішайте видавати перше, що прийде вам на думку. Про вас не подума­ють поганого, якщо ви скажете: «Дайте мені трохи подумати, будь ласка!» Ви встигнете заспокоїтися, і відповідь з’я­виться сама по собі.