Germany | Finland | Saint Petersburg | Drive

Методичні рекомендації щодо ущільнення вивчення навчального матеріалу з укр.мови та літ. в 11 класах

Методичні рекомендації щодо ущільнення вивчення навчального матеріалу з української мови та літератури в 11-х класах у 2011/12 н.р.


      Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 липня 2011 р. № 686-р «Про деякі питання завершення 2011/2012 навчального року у зв'язку з проведенням в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу», відповідно до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 21.07.2011 р. № 1/9-556 «Щодо організації навчально-виховного процесу у 2011/2012 навчальному році» навчальні заняття в 11-х класах завершуються 3 травня 2012 року.
      Рекомендуємо внести зміни в календарно-тематичний план з навчального предмета, а також врахувати під час складання розкладу навчальних занять. Пропонуємо можливі способи ущільнення вивчення навчального матеріалу з української мови та літератури.
      1. Оптимізація навчання можлива шляхом об'єднання вивчення окремих тем. Наприклад, на уроці української літератури можна прочитати учням твір «Три зозулі з поклоном» Гр. Тютюнника як текстовий матеріал для аудіювання. Після чого треба провести тестування і зарахувати результати аудіювання як за роботу на уроці літератури, так і за вид мовленнєвої діяльності на уроці української мови.
      2. Реалізація міжпредметних зв'язків через бінарні уроки:
      – читання мовчки - новела «Залізний острів» О. Гончара;
      – контрольний твір - твір з української літератури (роздум);
      – усний переказ - перегляд фільму (художнього чи документального) або прослуховування лекції вчителя про життєвий шлях письменника.
      3. Об'єднання різних форм контролю одним видом мовленнєвої
діяльності:
      – контрольний диктант - контрольна робота з теми у формі диктанту.
      4. Вибірковий аналіз художніх творів:
      – композиційний аналіз новели «Три зозулі з поклоном» Гр. Тютюнника;
      – пообразний аналіз новели «За мить щастя»;
      – повний ідейно-художній аналіз роману у віршах «Маруся Чурай» Л. Костенко;
      - обмін враженнями від почутої (прочитаної) поезії та ін.
      5. Визначення пріоритетних тем з огляду на проблематику, естетичність чи належність до програми ЗНО:
      - короткий аналіз творів поетів-шістдесятників: «Сеньйорито акаціє, добрий вечір...» М. Вінграновського і «Балада про соняшник» І. Драча на одному уроці;
      - оглядове вивчення творчості О. Турянського й В. Шевчука.
      6. Самостійне опрацювання окремих (нескладних) тем з обов'язковим контролем набутих знань:
робота з матеріалами Інтернет-ресурсів («Два кольори» Д. Павличка);
      - підготовка коротких повідомлень за матеріалами мережі Інтернет.
      7. Складання діалогів за визначеною ситуацією як вид мовленнєвої діяльності на уроках літератури і в позаурочний час.

Заступник Міністра                                                                                                                                                     Б.М. Жебровський